Leven auto's nog onder jongere generaties? En hoe spreek je die jongeren eigenlijk aan? Dat en meer zijn vragen waarmee Nissan worstelt. Zo erg zelfs, dat het met een Chinese Universiteit onderzoek gaat doen naar een effectieve manier van communiceren met Generatie Z.
Nissan gaat samen met de Tsinghua University in Peking onderzoek doen naar hoe het het beste kan communiceren met Generatie Z. Met Generatie Z wordt de generatie bedoeld van personen die grofweg tussen 1997 en 2012 zijn geboren. Mogelijk is Nissan niet tevreden met de wijze waarop het deze generatie nu bereikt in zijn marketinguitingen. Vooralsnog lijkt het onderzoek vooral betrekking te hebben op de Chinese markt.
De Chinese universiteit en Nissan gaan niet alleen onderzoeken welke toon het moet aanslaan tegen Gen Z'ers en wát het moet communiceren, beide partijen doen ook op ander vlak onderzoek. Zo onderzoeken zij wat de 'rol en de sociale verantwoordelijkheid' is van autofabrikanten in het 'EV-ecosysteem'.
Bron: AutoWeek